Strony internetowe

Strony internetowe

strategia tworzenia strony internetowejWarto pamiętać o tym, że dobrze stworzona strona internetowa zapewni twojej firmie nowych klientów. Natomiast zła strona raczej tego nie zrobi. Dlatego też warto trzymać się paru podstawowych zasad w trakcie całego procesu tworzenia strony internetowe. Pierwszą najważniejszą zasadą, którą powinniśmy sobie wbić do głowy to zdanie „pośpiech jest złym doradcą”. W przypadku tworzenia stron internetowych przysłowie to zwykle sprawdza się w niemal stu procentach.

 

Strony internetowe

Na sam początek powinieneś pomyśleć o swoich klientach. Kim są? Czego szukają? Co by ich zainteresowało na tyle by wejść na stronę twojej firmy? Pamiętaj, że w wielu branżach jest taka konkurencja, że sama strona z opisem firm nie wystarcza, bo po prostu utonie ona pomiędzy setkami podobnych jej stron niezauważona przez internautów.Druga najważniejsza rzecz o której powinieneś zawsze pamiętać. Internauta wchodzący na twoją stronę nigdy nie przeczyta jej „od deski do deski”. On ją przejrzy w poszukiwaniu interesujących go kwestii. Jeśli ich nie znajdzie, wtedy odejdzie na inną stronę o podobnej tematyce. Dlatego niezmiernie ważne jest dobre rozplanowanie przestrzeni na stronie internetowej.

Dobrze rozplanowane strony internetowe to takie na których internauta szybko znajdzie najważniejsze dla niego informacje. Takie jak np. kontakt, informacja o firmie, czy informacje o promocjach. Ponadto układ menu musi być czytelny, tak, żeby internauta się w nim nie gubił, bo to nie służy przeglądaniu strony. Strony internetowe Katowice i ich adres powinien kojarzyć się z branżą, bądź być nazwą twojej firmy. Do tego nazwa musi być względnie krótka i nie skomplikowana. Przecież chcemy, aby została zapamiętana. Decydując się na adres wybierz pomiędzy nazwą związaną z branża, a nawą firmy. Czy twoja firma jest Na tyle rozpoznawalna by używać jej nazwy? Natomiast adres związany z branżą daje jasny znak internautom na jakiego typu stronę wchodzą. Ponadto domenę zawsze można zmienić, choć lepiej o tym pomyśleć na samym początku i w razie czego zarezerwować odpowiednie adresy, tak aby uniknąć niepotrzebnych stresów w przyszłości.

Ponadto na stornie głównej nie upychaj wszystkich informacji i produktów twojej firmy. Taki nadmiar treści jest po prostu nieczytelny i odstrasz internautów. Wykorzystaj podstrony, tak aby stosownie pogrupować szczegółowe informacje na temat produktów czy usług oferowanych przez firmę.

Jeszcze raz zastanów się nad tym kim konkretnie są twoi klienci. Kupują detalicznie, czy może hurtowo? A może to klienci bardziej jednorazowi, albo na odwrót, klienci którzy kupili u Ciebie raz, często do ciebie wracają? Komu oferujesz swoje usługi, mężczyznom, kobietom, a może dzieciom? Dzięki dostosowaniu strony firmowej do potrzeb swoich klientów lepiej zaprezentujesz im swoja ofertę, co pociągnie za sobą większe zyski w sprzedaży swoich produktów bądź usług. Pamiętaj, że strona internetowa stworzona z myślą „dla wszystkich” zwykle jest kierowana „do nikogo”. Lepiej by bardziej interesowała swoim wyglądem tych osób na których nam zależy i które mogą zostać naszymi klientami. Jeśli prowadzisz salon samochodowy, postaw na stonowane kolory zachęcające osoby z klasy średniej do przeglądania strony. Jeśli jesteś producentem lizaków – niech będzie kolorowo, ale nie zapomnij podać również informacji dla rodziców o składzie zawartości swoich słodyczy. Pamiętaj, twoja storna nie ma przytłaczać wyskakującymi grafikami, przewijanymi obrazkami etc. ona ma upewnić twojego potencjalnego klienta w tym, że twoja firma jest rzetelna i warto powierzyć jej swoje pieniądze, aby otrzymać za nie produkty bądź usługi o wymaganej przez klienta jakości.

Polecamy: Strony internetowe Katowice